2017.02.15 10:18:00 ShoppingGuy

A neten vásárolok, és tele vagyok szabadidővel!

Ezer és egy okot tudok felsorolni arra, hogy miért szeretem az online vásárlást. Az egyik legfőbb indokom az, hogy rengeteg időt spórolok vele! Márpedig ez számomra egyáltalán nem figyelmen kívül hagyható szempont, főleg, hogy állandó rohanás az életem, és igen, nekem is jól jönne, ha egy napban legalább 48 óra lenne.

istock-535454040.jpg

Mert hogy is megy ez? Csak leülök a gép elé, vagy előkapom a telefonom, aztán irány kinézett a webshop! Pikkpakk kiválaszthatom a nekem tetsző vagy számomra szükséges cuccokat, bedobálom virtuálisan a kocsimba és már száguldok is a szintén virtuális pénztár felé. Ahol a bankkártyámmal kb. két szempillantás alatt végzek is a fizetéssel és már nincs is más dolgom, mint várni a futárt jelző csengőt.

Abban az esetben is megspórolok ezzel egy rakás időt, ha még arra is kíváncsi vagyok, hol tudom az adott terméket a lehető legjobb áron és feltételekkel beszerezni. Erre valók az összehasonlító oldalak, és tapasztalataim alapján ajánlom mindenkinek a használatukat. Sokszor súlyos ezreket lehet vele spórolni a családi kassza számára, miközben kb. 5 másodperc alatt egy sor üzlet kínálatát böngészhetjük át velük.

Ezzel szemben mi történik, ha offline szeretnék beszerezni valamit egy üzletben? El kell menni az üzletbe és haza is – ez nemcsak idő, mégpedig rengeteg, mert mondjuk a kaját megvehetem a sarki boltban, de ruházatért, bútorért vagy műszaki cikkekért már jóval távolabb kell mennem. Ami mondjuk alsóhangon oda-vissza egy óra utazást jelent. Ha kifejezetten fegyelmezett vagyok, és se jobbra, se balra nem nézek, hanem célirányosan haladok az üzleten belül, akkor úgy fél-egy óra alatt már végzek is. Ez eddig másfél-két óra ráfordítást jelent.

Ha viszont nem vagyok állati fókuszált, és még nézelődök is, akkor fix, hogy másfél-két órát töltök egyetlen üzletben. Ez esetben már két és fél-három óránál tartunk. És az a helyzet, legalábbis nekem az a saját magammal való tapasztalatom, hogy míg egy webshopban állati célirányos tudok lenni – örök hálám, keresési és előző rendelések újrarendelése funkció! -, addig az offline boltokban rendre szétcsúszok, és nézelődöm, meg olyat is megveszek, ami nem is kéne. Működik a pszichológia rendesen.

És mivel havonta minimum 2-4 alkalommal kényszerülök az élelmen túl vásárolni valamit, az online vásárlással megspórolok magamnak havonta úgy 10-12 óra közötti időt. Ami csak az enyém, és arra fordítom, amire csak akarom!

Például ebbe az időbe belefér három-négy találkozó a barátaimmal. Vagy elolvashatok két jó könyvet. Megnézhetek majdnem egy egész évadnyi sorozatot. Lejárhatom az edzőtermi bérletemet öltözködéssel és tisztálkodással együtt. Beülhetek mozizni 5-6 jó filmre. Vagy csak majd' félórával tovább aludhatok minden nap.

Nekem már csak ezért is megéri.

Címkék:online spórolás bankkártya idő Vásárlás