2016.06.01 17:23:31 ShoppingGuy

Ajándékozni öröm! – vagy mégsem?

Vajon mennyire szeretünk ajándékot vásárolni? Többek közt ez is kiderül a MasterCard online közvélemény-kutatásának eredményeiből.

Érdekes, hogy az ajándékkeresés öröme a kor előrehaladtával jelentősen megcsappan, majd 50 év felett ismét tudjuk élvezni. Tehát azok is vásárolnak ajándékot, akik amúgy a hátuk közepére kívánják az egészet; jellemzően a munkával, gyermekneveléssel amúgy is túlterhelt középkorúak érzik inkább nyűgnek az ajándékozással járó kötelezettségeket.

ajandekozas.jpg

A nők azonban, úgy látszik, szívesen adják meg a módját az ajándékvásárlásnak: kétszer annyi nő talál élvezetet benne, mint férfi, sőt ennél is érdekesebb, hogy kétszer annyi férfi gyűlöli szívből az egész ajándékozási hercehurcát, mint ahány nő.

Legszívesebben ruházati cikkeket és szépségápolási, illetve kozmetikai termékeket ajándékozunk, az interneten megrendelt termékek sorában azonban a könyv és a játék állnak a vezető helyen. Ruhát leginkább az idősebbek és a nők vásárolnak ajándékba, de online jellemzően csak a 18-39 éves korosztály oldja meg ezt a feladatot, és közülük is inkább a nők. A férfiak műszaki cikkeket, mobiltelefont, illetve tabletet és kiegészítőiket, vagy egyéb számítástechnikai termékeket vásárolnak legszívesebben ajándékba, és szinte csak ők azok – és közülük is inkább az idősebbek -, akik nagyon nagy értékű ajándékot vesznek online.

Az internetes vásárlás legfőbb erénye a szabadság és kényelem. Nem időhöz kötött, helybe hozzák, kényelmes, megszabadít a hagyományos vásárlás traumájától – ezek a legvonzóbb érvek a netes ajándékvásárlás mellett. A többség szerint ez a módszer hatékony is, mert gyors eligazodást tesz lehetővé egy széles kínálatból. Talán nem meglepő, hogy jellemzően nagyobb hajlandóság az online vásárlásra, ha nagy képernyőn válogathatunk: netes vásárlást csak kevesen bonyolítanak „kisképernyős” eszközökkel, a nagy többség - az online vásárlók háromnegyede - klasszikus PC-t vagy laptopot használ erre a célra.

Azok körében, akik már valaha fizettek vagy rendeltek az interneten, a PayPal ismertsége közel 100%-os, míg közel 40% használta is már ezt a fizetési módot. Az internetes fizetésben és rendelésben tapasztaltak között széles körben ismert a MasterCard új online bankkártyás fizetési platformja, a MasterPass: a válaszadók kétharmada hallott már róla - leginkább a középkorúak és a felsőfokú végzettségűek -, a megkérdezésig 6%-uk pedig már ki is próbálta.

Címkék:kutatás online ajándék Vásárlás